01.04.2015 - Jan van Dingstee

Op 1 april presenteert Jan van Dingstee zijn boek De opbrengst van creativiteit tijdens een BorderKitchen in Zaal 3. Naast het interview met de schrijver zullen Frank Boeijen en Daniel Lohues, die mede zijn geïnterviewd voor het boek, op hun eigen wijze het eerste exemplaar uitreiken.

 

In zijn boek De opbrengst van creativiteit onderzoekt Jan van Dingstee de essentie van creativiteit in de kunst en biedt hij psychologische bespiegelingen over de fascinerende strijd en drijfveren van de kunstenaar. Met deze inzichten wordt langs historisch perspectief een brug geslagen naar een beter besef van de voorwaarden waaronder creatieve mensen in een bedrijfscultuur of organisatie kunnen gedijen en bekijkt de auteur hoe we in het dagelijks bestaan tot een betere manier van leven kunnen komen.

De opbrengst van creativiteit wordt geïllustreerd met tien aansprekende exposés over creativiteit van Frank Boeijen, Henk Hofstede, Guus Janssen, Freek de Jonge, George Kooymans, Jiří Kylián, Daniel Lohues, Chiel Meijering, Marc Mulders en Robert Jan Stips.

Jan van Dingstee is een oudgediende uit de muziekindustrie en werkte jarenlang intensief samen met vele Nederlandse artiesten. Bij multinational Bertelsmann was hij verantwoordelijk voor zowel het aantrekken en begeleiden van nieuw talent, als de marketing en exploitatie in binnen- en buitenland. Later heeft hij voor MOJO Concerts/Live Nation een nieuwe tak van artiestenmanagement opgezet. Tegenwoordig is hij werkzaam als consultant.